Miminka, návrat Lilly a hlídání

05.06.2015 23:15

Tak abych neseděla celou noc nad učením, zase Vám sepíšu hrubé novinky :) .

Miminka rostou jako z vody, už koukají a baští maso, maminka se o ně pečlivě stará a já už jsem jen netrpělivá, která ze slečen bude naše, jak se vlastně bude jmenovat a hlavně se nemohu dočkat až si pro ni pojedeme :) . Ale to se ještě chvíli načekám :) . Fotky a videa sice mám, ale není to úplně kvalita na zveřejnění, tak si je nechám pro sebe a s Vámi se rozdělím až budou nějaké lepší :) .
 
Abychom to tu měli veselé tak krom dalšího hlídání se nám vrátila naše Lilly Shelly´s Ferrets ( Pascal x Lily *2012 ). Páníček mi před nedávnem napsal, že prý Lilly "zákeřně kouše" a že by ji chtěl dát pryč, mimo jiné chtěl pro její kamarádku nejprve najít samce na krytí , když jsem mu sdělila, co vše to obnáší, rozmyslel si to a rozhodl se, že si místo Lilly ke své stávající fretce pořídí novou holčičku, aby nebyla sama .. no myslím, že vyjadřovat se k tomu nemusím.. kdo mě zná, můj názor si odvodí sám..
 
Samozřejmě jsem nechtěla žádné komplikace a tak jsem si Lilly vzala pro začátek k sobě, abych viděla, co že je za tou agresivitou a že se následně uvidí jestli jí nabídneme k adopci nebo třeba i zůstane.. Lillynka byla v první chvíli vyklepaná z nového prostředí, spousta pachů a neprolezlých zákoutí jí zabraly spoustu času. Nicméně vyzvedávala jsem jí kolem 4.hodiny, večer nechtěla nic jíst, na pastu se tvářila jako na jed, drápky přerostlé, uši špinavé. To jsme dali hned do pořádku, potěšilo mě, že nám nedotáhla žádnou breberku. Nechala jsem ji první den samostatně, skoro mi připadalo , že se chová spíš jako kočka než jako fretka :) . Chodila tak zlehounka a vždy se vysápala na nějaké pro fretky neobvyklé místo (všechny fretky se u nás chodí zahrabat ideálně pod postel do úložného prostoru, prostě někam kde je tma a kde na ně ideálně nedosáhnu, ale Lilly si ustlala na polštáři, na židli..), tam se chvíli rozlížela a následně si ustlala. Dokonce byl po době využit i Shellynky pelíšek, který tu chudák vysí spíš už tak kvůli mě a vzpomínkám než kvůli fretkám.
 
Avšak krom tohoto na ní bylo hrozně vidět, jak je nedůvěřivá vůči pohybům ruky, šla jsem na ni pomalu, takže jsme problém s důvěrou neměly, ten nastal až v okamžiku, kdy na ní bylo moc lidí. Když si šla panička vyzvednout fretky z hlídání, Lillynku jsem jí představovala, měla ji v ruce, hladila si ji, dávala k obličeji, vše bez problémů, jen tedy Lillynku strkala věčně ke kleci a taky nebyla úplně nejtišší a tak najednou hrozný křik "jau!" a Lillynka se letěla schovat pod gauč, to se obešlo bez krve, jen asi chtěla prostě pustit, nelíbilo se jí tam, těžko říct, večer se přišla mazlit a zase spala u mě. Ráno , když dorazila spolubydlící, to však zopakovala i na mě, přesto, že jsem nedělala prudké pohyby. Nešlo o nic hrozného, zoubky má ostré, nicméně vidím tam vyloženě nedůvěru k lidem, trochu jako když mě tenkrát Shellynka pokousala u veterináře, když sem jí nechtěla nechat utéct před doktorem, který jí chtěl očividně něco hrozného udělat.. Lilly se naštěstí dala zafixovat daleko snáz, takže to byla otázka pár vteřin než jsem ji zase uklidnila. Nicméně v tomto ohledu budeme muset ještě zapracovat, vezmu jí trochu mezi lidi ať ví, že jí nic nehrozí :) . Na pastu se naučila hned druhý den :) .
 
Dnes jsem ji zkoušela seznámit s našimi chlupáči, kluci se do ní téměř okamžitě zamilovali - i Cipísek, který zas až tak o cizí fretky zájem nemívá, dokonce jí i čistil uši, což by Lilly měla brát jako neuvěřitelnou poctu.. ale ne, ta bláznivka tady pištěla na celé kolo :) . Celkem pak pomáhalo, když jsem ji hladila a pak až sem k ní pustila nějakého chlupáče, sice kníkala, ale zavřela u toho oči a asi doufala, že to přežije :) . Následně jí ale našla její mamča, která jí chtěla samozřejmě zakousnout, takže jsme seznamování prozatím přerušili, aby nebyla malá příliš ve stresu. Momentálně Lillynka načuchává velkou klec, aby si zvykla na jejich vůni a smečka mi spí pod gaučem :) . Ráno je zase prohodím a večer uvidíme.
 
Lillynka bude s největší pravděpodobností nabídnuta do budoucna k adopci, pokud by se našel vážný zájemce, neváhejte mě kontaktovat. Ne do chovu, Lilly sice ještě není kastrovaná (má Suprelorin), nicméně pro své zbarvení nesoucí hluchý gen (blaze) s tímto záměrem plně nesouhlasím. Navíc při "vstupní kontrole" jsem objevila vadu na kráse, která by ji z chovu tak či tak vyřazovala (7 zubů - vím, už je to skoro trapné :) ) . Ještě čekáme na očkovák a následně dostane ještě čip. Až se trochu srovná, neměl by být problém s přesunem do nového domova, jen potřebuje trochu času na nabytí důvěry, ale alespoň zatím to nevypadá na žádný extra oříšek :) . Rozhodně není agresivní, ani nepodniká žádné cílené útoky, chodím před ní normálně na boso a žádné snahy zakousnout mi nohy jsem si zatím nevšimla :) .
 
Lillynka - za pár 3 roky, kompletní chrup bez plaku (maso), téměř symetrické zbarvení (jen proužek v zadní části hlavy je flekatý), troufám si říci, že na výstavách by mohla být úspěšná :) . 
 
A abych se ještě dostala k třetímu bodu - hlídání chlupáčů. Sezóna dovolených se blíží a já samozřejmě velmi ráda pomohu a výjdu vstříc všem, nicméně aby fretky nemusely být nějak extra omezovány, nemohu tu mít tolik "partiček" najednou. Proto pokud si chcete zamluvit hlídání, učiňte tak prosím co nejdřív. Pro naše odchovance si vždy najdeme místo, ale přecejen kapacity jsou omezené a už teď vím o několika termínech, které se budou krýt a na ty už další chlupáče přijmu jen výjimečně. Udělám asi nějaký kalendář, kde barevně vyznačím, jak moc plné to bude, ale zveřejňovat ho asi nebudu, spíš jej zašlu na vyžádání nebo prostě pište termíny , počty a specifikace Vašich chlupáčů a já Vám řeknu jestli to půjde nebo ne.. 
 
Od poloviny srpna přijímám fretky pouze s vlastní klecí nebude-li individuálně domluveno jinak.
 
Děkuji za pochopení :)
 
To bylo snad vše co jsem chtěla, tak zase příště ;)