Novinky podzimu

10.11.2014 12:03

Listopad máme pěkně narvaný, stále se něco děje, pořád někam jezdíme, téměř se nezastavíme..

Tuto sobotu byl fretčí sraz (kde Dni bez kožešin, který bude sice až koncem měsíce, ale protože zrovna budeme pryč, rozhodli jsme se alespoň předem roznést pár letáčků na Pražskou výstavu a také právě na den bez kožešin).

Dlouho jsem přemýšlela, koho vzít a pak jsem si řekla, že zkusím přecejen Spectera - jednou to přijít muselo.

 

Tedy musím říct, bála jsem se, ale mile mě překvapil :) . Sešli jsme se ve Stromovce, počasí tak průměrné podzimní, z přepravky vylezl dobrovolně, přicvakla jsem mu vodítko a koukal, co kde lítá. Popošli jsme na trávu, kde jsem přišla na první problém - strašně ho lekaly tramvaje, které se tam jezdily otáčet, tyhle zvuky slyšel prvně, když jsem ho nechtěla pustit schovat se do přepravky, začal se po mě sápat, tak jsem ho nosila a poměrně se uklidnil. Museli jsme jít ještě dál od kolejí, aby se trochu uvolnil, zalíbilo se mu listí, resp. zahrabávat se do něj, vždy si našel prohlubeň mezi kořeny stromů a zahrabal se pod listí, nebýt vodítka a občasného zvědavého vykukování, nebylo by poznat, že tam něco je :) . Chození ho však moc nebavilo, vždycky šel jen chvíli a začal se zase sápat, ať si ho vezmu k sobě. Párkrát mi vlezl pod bundou až do rukávu, protože je teď už poměrně vzrostlý a ještě k tomu začíná nabírat zimní podkožní vrstvu, v rukávu bylo málo místa a když sem si chtěla schovat ruce, aby mě nezábly, samozřejmě s tím měl problém a jakmile jsem mu ubrala kousek místa, štípl mě do zápěstí, nakonec jsem mu půjčila bundu a v tu ránu na něm byly všechny fretčí ženské z okolí. 

 

Fretek si moc nevšímal, sem tam někoho očuchal, ale oproti tomu, co máme doma byl naprosto flegmatický :) . Co jsem ale vůbec nečekala - byl flegmatický i k dětem a to naprosto, vždy když ke mě přišlo nějaké dítko, dřepla jsem si a Spectera jsem si dala na klín, abych ho měla pod kontrolou a aby děti dosáhly. Myslím, že jsem z toho byla víc nervózní než on, bylo mu to úplně jedno, vypadalo to, jako by se rozhodl, že mi zkusí věřit a přetrpět to. Chvílemi jsme byli dětmi doslova obsypaní ze všech stran, mám pocit, že jsem asi občas ani nebyla vidět, jak sem mezi nimi dřepěla :) .

Specter v mém rukávu přijímá úplatky (sušené hovězí srdce) ;)

 

Nakonec mi chlupáč chrupkal i v kapuci, jen mě to dost škrtilo, jak už je těžký, na to jaký to byl prcek, tak teď začal růst dost rychle. Momentálně má nádherný kožich, ještě spíše letní než zimní, ale i tak nádherně hebký a lesklý :) . Jsem zvědavá, co na něj řeknou na pražské výstavě, která bude už v sobotu :) .

 

Specter v kapuci

 

Kdyby se chtěl někdo přidat, tady má odkaz na podrobnosti - MVF Praha 2014, klidně se na nás můžete přijít podívat, budu s sebou mít jen Aryu a Spectera, ale čekáme i další příbuzenstvo, dokonce i letošní vnoučátka :) . Už se moc těšíme :) . 

 

Specter je momentálně v perfektní kondici, krásná srst, krásné zuby, o stavbě těla ani nemluvím, jsem na něj fakt zvědavá :) , jen to přelínávání, ale tak hrozné to není. Arya je na tom drobátko hůře, je oproti Specterovi stále hubená (zatím bez zimních tukových zásob) , srst zrovna mění, sice je také hebká a lesklá , ale místy hrubší, jak jí padají staré chlupy a stále se jí chuděry drží jeden mléčný zub, bohužel s tím asi budeme muset k veterináři, ale pokud to nebude třeba, nechám to asi až po Bratislavské olympiádě 29.11., kde půjdou prťata i na uchovnění a buďto zub stihne vypadnout nebo se domluvíme co dál, mám sice typ, který by měl být ten mléčný, ale přecejen nejsem odborník a nechci, aby jí vytrhli špatný zub :) 

 

Na výstavu krom našich prťat tentokrát půjdou i někteří potomci a dokonce i vnoučátka :) . Zatím je přihlášen z našich Sheldon (Lily + Cipísek) , z vnoučátek Světluška a Majlo ( oba Nicky + Teddy), pár příbuzných by se chtělo přijít podívat, tak uvidíme, jak na tom budou.

 

Když mluvím o tom, jak na tom budou - máme špatné zprávy od Félixe (Lily + Cipísek) , byl mu nalezen zhoubný nádor mezi močovou trubicí a pyjovou kostí :( . Ve čtvrtek o 8.ranní by měl jít na sál, držte palce, ať se povede a výjde z toho živý a zdravý.. moc se o něj bojíme . Jedou na operaci do Brna, tak doufejme, že se panu doktorovi povede. Z okolí jsme vybrali nejbližší 2 sourozence - Crise (Brno) a Mikiho (Bratislava) , doufejme, že dárcovství nebude třeba, ale i tak prosím buďte připraveni. Budeme Félixovi moc moc držet palce a doufat, že má pan doktor opravdu zlaté ručičky. 

 

Abych také nezapomněla, Larry i Cipísek jsou již po kastraci. Larrymu už dorůstá srst i na ocase, resp. už mu stihla dorůst, jen kousek té původní tam stále ještě trčí :) , Cipískovi teprve raší. Co je na tom celém skvělé - jak řekla jedna má kamarádka "Konečně máš všech pět pohromadě" . Což je obrazně řečeno, všech 5 je myšleno -  Kuky, Lily, Pascal, Larry a Cipísek - konečně kluci po kastraci přestali tahat holky a hlavně - Pascal přestal otravovat kluky :) . Takže mám konečně svých všech 5 pohromadě v jedné kleci, kastrované a spokojené :) . Takže už pouštím ven jen 2 bandy, tudíž běhají o kus déle a o to větší sranda to je když místo 2 skupin po 3 a 2 běhá rovnou 5 naráz :) . Až uklidím , zkusím něco natočit ;) . Specter s Aryou jsou na mase, ostatní už nechám na granulích, sice by většina asi přešla, ale Cipísek by trpěl a hlavně takhle musí pravidelně dostávat jen Specter s Aryou, ostatním jen dosypávám velkou misku , ale kdo ví, třeba se ještě odhodlám. Každopádně další vrhy i nové přírůstky už chci mít bez granulí. Sice je s tím práce a musím Xkrát denně mít misky, ale stojí to za to :) . 

 

Předělám jak bude čas poznámky o krmení - resp. BARFu a připíšu Vám, čím vším krmím a co mi bylo v Anglii doporučeno :) . Ale zatím nic neslibuji, měla bych mít volný až poslední listopadový víkend, tak se na to snad konečně vrhnu :)