Pražská výstava, Tobias má nový domov a roste nám bříško :)

28.02.2016 15:29

Tak jsem zase tady s aktuálními informacemi :) .

Tuto sobotu proběhla v Praze výstava fretek. Jeli jsme tam tentokrát už v pátek na 18.hodinu pomoci s přípravou sálu, večer mi Honza pomohl sjet pro naše chlupáče a ještě v pátek večer jsme se nastěhovali na místo určení :) . Přespali na žíněnkách - já si ji položila hned za naší řadu, abych byla u chlupáčů, kdyby něco, takže na mě Specter věčně házel silikát :D a ráno jsme mohli hned začít :) . Výstava bohužel dostala malinko skluz, ale já stejně musela čekat, jestli se najde někdo, kdo nám pomůže nazpátek O:) .

Tentokrát jsem s sebou měla 5 fretek a 2 tchoře - Spectera a Atomam dále z našich Speedy a Lilly (ano, byla jsem ukecána O:) ) a rovnou jsem využila okolností a přihlásila i Tobiase, který se k nám skoro po 3 letech vrátil a Vazula s Bátorem, které mám zrovna na hlídání :) .

Držela jsem krásné místečko pro Ivet a Terku s Aničkou + pro dvě zájemkyně, které se měly připojit - jedna o Tobiase - Zuzka, druhá o mimi. Od rána jsme tedy byli ve skvělé společnosti a moc jsme si to užili :) . Na výstavě byla i spousta našich známých + příbuzenstva z fretčího osazenstva :) .

Zahlédla jsem pěkné fretkařské placky, v pátek jsem koukala na super vymakané pelíšky od Janičky Žákové, v sobotu už jsem se bohužel moc nepodívala po dalších obchůdkách, furt jsem byla u našich, chvílema jsem odbíhala pomáhat, ale snažila jsem se být na místě a věnovat se lidem, kteří za námi přijeli :) . Navíc jsem tam Tobiaska trápila se sundaváním zubního kamene a jak ostatní viděli, že už měl půl tlamičky jako mladík, začali mi postupně nosit svoje chlupáče :D . U některých fretek je na to třeba daleko víc času a trpělivosti, u jiných už bylo i pozdě (mrtvé zuby apod..), ale i tak bylo znát, že mít na to víc času, určitě by to šlo :) . Tak jsem alespoň měla příležitost se to konečně naučit, což je super, protože pak můžu prevenci krásně dělat sama doma i u fretek, které odmítají baštit maso / kosti nebo to začne páníček řešit pozdě a fretka je ve věku, kdy už se páníček bojí narkózy.

K úspěchům naší výpravy - jediný, kdo se neumístil byl Atom - co Vám budu povídat, vypadá furt stejně a ještě je hrozně neposednej a na pastu prdí O:) . Zbytek sice pouze podkategorie , ale i tak mi udělali radost O:) . Specter 3.místo, Lilly 1.místo, Tobias 1. místo, Vazul 2.místo, Bátor 3.místo a Speedy jsem jako jedinou přihlásila ještě na pár disciplín na olympiádu, takže krom 1.místa z výstavy si odnesla 2.místo z panáčkování (Lojzík jí trumfnul :) ) a 2. místo ze slalomu :) .

Za kvalitu se omlouvám, foceno mobilem :)

 

Mimo fretek, které jsem přihlásila já , se účastnili i další z našich příbuzných - Světluška , Majlou a Igi - sourozenci Vazula a Bátora z vrhu po Nicky Shelly´s Ferrets 2014 a samozřejmě Sid Shelly´s Ferrets - bráška Tobiase. Všichni ze zúčastněných se umístili, jen bych tedy kecala na jakém stupínku :) .

 

Jediné, co mě vyvedlo z míry bylo, když jsem šla náhodou mrknout, jestli už je Specter hotový, abych si ho odnesla a rozhodčí ho měla zrovna v ruce, hrozně se tam s ním prala, celý se vzpínal, jak mu cpala do pasty maltsoftku, přesto, že jsem dávala s přepravkou lososovou Tubi na kterou krásně drží a nemá pak problém s nikým, takhle mu cpala něco, co neměl rád a ještě takovým způsobem, že kdyby neměla pastu žádnou , udělala by lépe.. no jak jsem tam přišla, poprosila jsem pomocnici, jestli by jí mohla podat tu pastu z přepravky a najednou to šlo ;) .

 

Co se Tobiaska týče, celý den tam s námi byla jeho potenciální panička, se kterou už jsem si dobu psala, byla se seznámit s fretkama u Simči a teď šlo vlastně už jen o to, co oni dva a jak na mě bude působit osobně :) . Celý den jsem tam Tobiaska průběžně mučila se zoubky a nakonec je má téměř dokonalé O:) , Zuzka si Tobiaska o pauzách mazlila :) , je stejný mazlík jako Sheldon, jen se Zuzka ještě bude muset naučit si s ním hrát, ale na to ještě dostane instrukce, jakmile se víc rozkouká . No smlouvu jsme nakonec podepsaly a Tobiasek od včerejška chrní v novém pelíšku a hlavně, v novém domově. Zatím dle zpráv vše v naprostém pořádku, tak snad jim to vydrží, Tobiasek bude sekat dobrotu a i nová rodina s ním bude spokojená :) . Držíme mu všechny tlapky a tfuj, tfuj, ať už je to poslední stěhování :) .

 

Termín porodu se nám pomalu blíží, jak bylo Aryy krytí první a poslední, dbala jsem na to, aby se povedlo a tak vlastně přesnější termín porodu nemáme, nicméně nepředpokládám ho dřív jak 4.3., ale do porodničky jí dám raději už 2.3., bříško zatím nemá extra velké, ale rukou už ho přes týden neobejmu :) Buďto bude méně miminek, bříško ještě naroste nebo se narodí až v pozdějším termínu. Aryu teď sleduji každým dnem a prohmatávám bříško - na falešku to nevypadá :) . Arya se má čile k světu, baští o sto šest, shromažďuje chlupy na pelíšek, zkrátka činí se jako nastávající pečlivá maminka :) . Fyzicky se však stále neomezuje, ale snažím se jí trochu krotit, zároveň však chci, aby se hýbala dostatečně, ale kdo Aryu zná, ví, že držet jí v klidu jde leda tak na mňamku :) , takže ji více-méně nechávám lítat a jen ji hlídám a chytám, když zase leze někam do výšek :) . Pro zájemce jsem aktualizovala stránku Plánované vrhy (prosím čtěte celé než mi napíšete).

 

A co se mých "úspěchů" týče :) . Podařilo se mi získat téma na bakalářskou práci týkající se biologie tchoře tmavého, fretek a hybridů a budu sbírat data i ze svých odchovů, stálo mě to hodně nervů, ale nakonec jsem našla vedoucí práce, která je do mého tématu plně zapálená a už vymýšlí téma, které budu psát jako diplomku :D . Také jsem byla začátkem měsíce požádána, zda-li nechci posuzovat v červenci na výstavě v Dánsku "We <3 Ferret Show", což jsem samozřejmě nemohla odmítnout, posuzovat budu po boku Aliny (FerretPaws), je také moc šikovná, tak kdyby někdo něco chtěl, můžete si přese mě objednat, ušetříte na poštovném z Litvy ;)

 

jen mě skoro mrzí, že se naši nemohou zúčastnit, budou tam mít takovéhle krásné ceny na motivy Marie´s Ferrets, tvorba od Uny :)

Tak snad jsem na nic nezapomněla :) . Pac a pusu a brzy se snad budu hlásit s dalšími novinkami :)