A zase to dohánění restů, výstavy, olympiáda v Bratislavě, nešťastné události a další Furry Snakes na obzoru

25.01.2018 18:02

Tak abychom to vzali zase chronologicky.. 28.8.2017 nechala chovatelka uspat našeho Sida. Nejprve mi řekla, že byl z ničeho nic divný, pak z ní lezlo, že za poslední 3 dny zhubl půl kila a na veterinu se dostali až v pondělí, kde už mu dali jen 10% šance a tak ho nechala uspat. Prý dělali pitvu a výsledek: "měl nějaká divná střeva, takže asi nějaký zánět".. víc se k tomu asi nemusím vyjadřovat. Sidíka je mi líto, ale život mu už nevrátíme. Slíbila jsem, že nikomu nic neřeknu, dokud to chovatelka sama nezveřejní, ale asi bych se načekala, aneb u ní se dozvíte jen že umřel, kdy a proč už ne. Beru to jako, že se tedy k věci už "vyjádřila".

 

Dalším úžasným zážitkem pro nás byla výprava na výstavu v Německém Osnabucku.. roky jsme se na ní chystali a domlouvali, loni to konečně vyšlo. Naše úspěchy 1.místo v barvě Spock a Hayley, Atom 3.místo. Hayley ještě uhrála 3.místo na stupínkách olympioniků, dcerka Nymi jí trumfla a byla 2. :) . K průběhu našeho výletu už se znovu vyjadřovat nechci, avšak kdo chce, můžete si to přečíst ZDE. Já už se u toho znovu rozčilovat nechci..

 

Další víkend byla výstava v Praze, kde se asi nakazili špatnou náladou nebo nevím, někteří z nás se dozvěděli, že jejich fretka "doklepává". Do mikrofonu, když jsme pomáhali kamarádovi naložit auto, protože pospíchal na důležitou schůzi (výstava se časově protáhla a už fakt musel jet), bylo naznačeno, že jsme neslušní, což na jednu stranu chápu, na druhou by zrovna ten, co má v ruce mikrofon, měl držet aspoň nějakou úroveň.. asi vyšlápli ráno špatnou nohou a ještě nejspíš do fretčího lejna nebo nevím, tolika nepříjemnosti jsem nezaznamenala ani v tom Německu. Tady jsme měli pocit, že opravdu nejsme vítaní. Upřímně teď ani nevím, jestli a co jsme vyhráli, dohledám a případně zveřejním O:) .

 

Začátkem prosince jsme byli s Pavlínou (Žofi Ferrets ) a Milanem Tóthem (již bývalý člen našeho klubu - SKCHF) posuzovat ve Finsku na Capital! Řeknu Vám, asi opravdu raději jedu sólo, když se vybírají nejlepší fretky, je opravdu hrozný rozdíl, jestli jste s ostatními rozhodčími na jedné vlně nebo preferujete každý něco jiného.. nadruhou stranu asi lepší pro účastníky. Nicméně dokážu ocenit i kvalitní fretky, které nejsou můj "typ", ale musí opravdu stát za to :) .Bohužel to opět bylo hodně hopem a opět bez šance vidět aspoň kus města.. tak snad příště O:) . ALE! Viděla a pomazlila jsem si Kozlíka O:) . Na fotce nevypadá, ale je to opravdu celý Atom :) . Také je to úplně stejný milouš :)

Kozlík v mé náruči (škrábanec je od psa z práce.. ;) ) 1 rok, 3 měsíce

 

9.12. jsme se v Praze zúčastnili Vánočního klábosení o fretkách a tak podobně :) . Kde jsem zase pro změnu pomuchlovala brášku Rokyho - po dlouhé době mě kousla fretka - chudák toho měl už asi plné kecky, byl ke konci už pěkně protivný :) . Ale i tak jsme si to moc užili :) .

 

Pak se přehupujeme na "šťastný" nový rok 2018..

13.1.2018 jsme se konečně dočkali další - již 8.fretčí olympiády, brala jsem jen Hayley a Spocka, dělali tchořům krásnou reklamu :) . Na reportáž z olympiády můžete mrknout ZDE . Haylinka se tentokrát pěkně flákala, na panáčkování nevydržela ani chvíli a na ostatní disciplíny jí skoro všude trumfli. Nicméně vyhrála 1.místo ve slalomu, 1.místo v agility, 3.místo v rychlostní dráze a 3.místo ve válení sudů (19 tuším :) ), tím si nasbírala bodíky a i přes ty všechny protesty nakonec dosáhla na 2.místo na celkovém stupni vítězů :) . Spock přes všechny své protesty také vyhrál - pozici nejlenivější fretky olympiády :) . Řeknu Vám, v ten okamžik, když bych řekla, že je to matka a syn, asi by mi nikdo moc nevěřil :D .

Další víkend jsme se chystali na výstavu do Budapešti a to v obsazení Hayley, Spock a Atom (myslela jsem, že stihne dosrstit :D ) . Bohužel nám výlet nezačal úplně hezky.. už jsem měla vše připraveno a tak jdu pro fretky, že je jen poberu a frčíme.Den před tím jsem si všimla, že je Hayley nějaká divná, snažila se vyškrábat na patro, normálně to bere jedním hopem,beru jí do ruky (v tu chvíli jsem ještě myslela, že jde o Raisu), všimla jsem si, že je jak pírko a má úplně prázdné bříško - nevýhoda více fretek v kleci je, že se občas stane, že se nechtějí podělit a Raisu fakt nemají rádi, je na ně občas pěkně zlá. Tak ji separuji do volné klece, podávám jí myšky, hned se do nich pustí, po půl hodince , možná ani ne, je viditelně lepší, tak si oddechnu, že to bude tím, dám jí zásoby a nechám jí pro jistotu odděleně. Pak v okamžiku, kdy koukám, kdo mě tahá za botu (gumové podrážky) a koukám, že mě drží Raisa mi chvíli cvaká, než mi to dojde.. Hayley?!? No hlavně, že už jí je dobře.. už se zase chová normálně, asi byla hlady vysláblá chudinka.. ale bohužel to tak asi nebylo.. druhý den ráno (teď se vracím do té chvíle, kdy jdu naložit fretky do přepravek), vyndavám Hayley, zase úplně slabou, jídla se pak už ani nedotkla, v kleci jediný bobek, jinak nic, ani nečůrala.. teprve teď jsem jí debil začala zkoumat, světlejší sliznice, jdu shánět doktora, Chylíková není, nakonec jsem jí vzala k nám, kde jsem věděla, že si můžu některé věci stihnout udělat v mezičase a bude na nás dost doktorů.. před odjezdem (cca 11 ráno) teplota 33,6 ! Začínala jsem panikařit, hnala se po Praze a brečela, co to je zase za svinstvo.. Krev se nám podařilo nabrat jen malinko, tak aspoň glukozu.. 8.. naprosto krása.. nechápeme, prohmatem nic, ani nereaguje bolestivě, nicméně začíná být dost apatická, trošku se nají a zase vypadá lépe, v autě se mi jí podařilo zahřát na 35,6, vypadá to pozitivně, ale stále nejsem spokojená.. bereme jí na sono, vidíme jen jednu zvětšenou mízní uzlinu, což by mohlo signalizovat zánět, úplně prázdný močový měchýř, takže neodebereme ani moč na testy.. rtg to samé, vypadá jako zdravá fretka, ale stále se mi to nelíbí, echo taky nic.. menší kanyly ani nemáme a tak podáváme antibiotika a protože vypadá lepší ,tak doufáme, že to bude fakt třeba jen zánět močáku či něco takového.. a že kdyby něco, stejně jedeme přes Brno, nechat jí doma bez dozoru nepřichází v úvahu, hospitalizace bez kanyly blbost, navíc, kdyby jí otrnulo, tak by jim zdrhla.. no tak vyrážíme, chvíli to vypadalo fakt slibně, ale cca na půli cesty před Brnem mi přijde zase světlejší, dostala aspoň tekutinu podkožně, něco jsem jí nacpala i do pusy stříkačkou, aby se naplnil močák a my mohli mrknout aspoň na moč.. po podání tekutin se začala zhoršovat.. zkouším Jekla a Hauptmanna, zvedá paní Hauptmannová, že budou až v pondělí a hospitalizace možná není, předává mi kontakt na nějakou veterinářku z VFU, co také dělá fretky, nemůžu se dovolat, volá zpět a zjišťuji, že bude taky až v pondělí.. co je další na trase.. nakonec jsem se domluvila s Henrietou (SKCHF), že jí vezmeme k nim do Bratislavy, když už je to stejně kousek, že se budou radit po telefonu, může tam zůstat a v sobotu tam sama bude. V ten okamžik asi jediná naděje.. no jedeme dál a doufáme.. Hayley začíná chladnout, jdu za volant, aby mohla na vyhřejvanou sedačku a čím víc se blížíme cíli, tím je to horší. Asi tak 20-30 minut před cílem na ní letmo pohlédnu a leknu se, že je mrtvá, úplně přese mě vyvrátila hlavu, je jak hadrová panenka, začínám vyšilovat a prosím Julču, ať ji zkusí profackovat, trochu se probere, ale je vidět, že to chce pomoc co nejdřív, má ji u sebe a snaží se ji držet při vědomí, po chvíli oznamuje, že ji nemůže nahmátnout. Povzbuzujeme se vzájemně, že to určitě dá, přestává dýchat, Julča se snaží o umělé dýchání.. už jsme skoro tam.. vjedeme do dvora veteriny, "zahazuju" auto Kubovi na zaparkování a běžím s hadrovou Hayley dovnitř, hned si nás berou, taky jí necítí, pošlou nás do čekárny a jdou ji zkusit oživit.. asi jsem někde uvnitř cítila, že už s námi není, ale stejně jsem doufala, že se jim jí podaří nahodit.. po nějaké době pro nás přijdou, teď už je to potvrzené, už tam není.. prdelka moje malinká :( . Člověk by nevěřil, jak ten svět umí být nespravedlivý, taková úžasná tchořanda.. dohodla jsem se s doktorkou na pitvě, že si jí v neděli vyzvednu, abych si ji mohla pohřbít. A jeli jsme si "užít" Budapešť.. řeknu Vám, snažili se mě rozptýlit, ale stejně mi bylo hrozně na nic.. ta bezmoc.. během víkendu se ke mě donesla diagnóza - akutní selhání ledvin. Jediné "uspokojivé" je, že měla stejně strašně malou šanci a udělali jsme pro ní maximum, co jsme v daný okamžik mohli.. co je děsivé, že vlastně neznáme příčinu, je sice super vědět, že to nebyla vrozená vada ani to není dědičné, ale stejně.. jak se to stalo a jak tomu jde v budoucnu předejít? Byla tak mladá a tak úžasná.. ještě, že mi po ní zbyl aspoň Spock a Atom.

 

Kluci se v Budapešti Budapešti neumístili, Atom byl bez šance, Spock nakonec taky, když jsem viděla konkurenci, ale to je to poslední, co mě trápilo.. Haylinku jsem si v neděli vyzvedla a kousek za Prahou jí našla pěkné místečko k odpočinku, věřím, že si tam pár myšiček uloví..

Hayley umřela 19.1.2018. 

 

Aby toho nebylo málo, 21.1.2018 mi psal páníček Benjiho (vrh z roku 2012 - jediný tchořík po Pascalovi a Lily, bráška našeho Larryho), že mu právě Benji naposledy vydechl v náručí, Benjimu byl pravděpodobně osudný nádor na slezině. Pitva se dělat nebude. Benji už také odpočívá na svém krásném místečku.

 

A abych to neukončila úplně depresivně, 24.2.2018 plánujeme druhý ročník Furry Snakes! Těšit se můžete jak na skvělé soutěže, ceny, sponzory, tak hlavně na skvělou společnost! Setkáte se zde s krásnými a šikovnými fretkami, milými páníčky a když budete chtít, užijete si s námi i trochu srandy! Tímto zvu i zájemce o miminka, min. kluky chci vzít s sebou, tak můžete mrknout a seznámit se :) . Samozřejmě jsou vítáni i jen zvědavci , pokud se chcete o fretkách něco dozvědět, tady budete mít jedinečnou příležitost! Přihlášky a podrobnosti naleznete ZDE. Sledovat naše průběžná lákadla můžete ZDE. Pokud máte možnost vytisknout a nalepit plakátek někde ve Vaší lokalitě, budeme rádi za pomoc, samozřejmě náklady na tisk rádi proplatíme :) . Pokud má někdo čas a náladu nám pomoci na místě, bereme pomocníky jak na přípravu sálu (pátek večer cca od 5.hod.), úklid sálu (sobota večer po vyhlášení) a nebo přímo na místě s rozdáváním cen, apod. :) . Případné dobrovolníky prosím nahlásit se předem (ideálně napsat na FB nebo Terce) nebo prostě dorazit, nějaká práce se vždy najde ;) .

Těšíme se na Vás :) . A nezapomeňte si zaškrtnout olympiádu ;) .