Anglie, Finsko a Bratislava

26.11.2015 21:59

Tak konečně, i když zbytečně odkládané, novinky od posledního článku :) .

Vezmu to jedno po druhém , tedy začnu Anglií :) . 

Čekala jsem na fotky, abych to sem potom vložila komplet, fotek jsem se po delší době dočkala, ale nakonec z nich stejně nic nevybrala :) . Ale i tak Vás zahltím :) . 

Cesta a hlavně i její plánování bylo náročné. Bohužel nastaly komplikace a já musela hledat náhradní vozidlo, shodou okolností jsem před Evou prohodila, že potřebuji auto a Eva se ihned ochotně přihlásila, že auto sežene a že pojede se mnou. Nějak ale zašumněla informace, že Eva nemá řidičák a já automaticky brala, že budeme řídit dvě a celou cestu jsem tak také naplánovala. 

Pár dní před odjezdem jsem se bavila s Janou F. a náhodou se tento zádrhel dozvěděla.. no sama sebe občas nechápu, že už jsem dávno neskočila kamsi.. ale fretky mé nervy očividně perfektně vytrénovaly :) . Naštěstí byla Jana ochotná jet s námi a střídat se v řízení :) , problém byl na poslední chvíli vyřešen :) . Časové rezervy mi holky stáhly hned na cestě do Prahy, kdy jsme se měly setkat u mě tuším kolem 2. a dorazily v 6 nebo tak nějak.. auto narvané k prasknutí a já tam ještě musela nacpat jednu přepravku , krabici s věcma a jeden malý batoh s oblečením.  No naskládaly jsme se a konečně vyrazily. Jely jsme přes noc, takže to jen frčelo, holky přes noc vytuhly , tak jsem to v klidu odřídila až do Calais, ještě jsem do nich cestou hučela, protože byl nádherný východ Slunce, a ony nic.. ale užila jsem si ho i bez nich ;) . 

Na trajektu - jak už typicky - první zádrhel :) . P&O mi od posledně začali účtovat i fretky a já si toho nevšimla. Což o to, peníze na účtě byly, ale kartou z nějakého důvodu nešlo platit a bankomat mimo provoz.. no naštěstí jsme to seskládaly v hotovosti , v kombinaci eura a libry - rozhodně z nás měli radost :) . Ale zvládly jsme to :) .  Po loňské zkušenosti jsem koupila flexi lístek a tudíž jsme nemusely čekat a poslali nás hned na trajekt :) . Vyšlo krásné počasí, konečně jsem byla na trajektu přes den, tak bylo i něco vidět, ikdyž jsem tajně doufala, že zahlédnu delfíny, ale takové štěstí jsme bohužel neměly.. V Anglii jsme opět, pro mě už skoro stereotypně, jely za Rachel, které jsem letos od Jany Žákové vezla Happyho (stříbrný angoráček), pak jsme se vydaly na dlouhou cestu na západ , do Exmouthu za Jan, které vezla miminko Eva a Eva si přes ní i nechala sehnat další dva přírůstky :) .  Cesta byla trochu náročnější kvůli světovému šampionátu v rugby, ale nic, co by se nedalo zvládnout.

Až bude někdo vyprávět, že mám moc fretek, pošlu ho za Jan! Měla to ale chytře vymyšlené, veškerou otravnou práci, jako čištění apod. za ní dělal Mike, ona si jen chodila s fretkami "užívat". S Jan jsem si sedla už co jsme si psaly a mohu to potvrdit i po osobním setkání. Krásně se s ní povídalo úplně o všem, měla rozumné názory, nešlo o žádného maniaka, prostě dospělý, rozumný člověk, který jen miluje fretky :) . Vyprávěla nám i historku, jak si v zahraničí zarezervovala mládě, které pojmenovala jménem, které si teď nevybavuji, ale bylo shodné jako nějaký terorista.. Platila chovatelce přes PayPal a aby bylo jasné, za co to je, do zprávy jeho jméno napsala :) . Prý ji hodně rychle kontaktovala jistá instituce, jestli náhodou tohoto teroristu nepodporuje.. no nakonec jí uvěřili, že platila za fretku :) . To jen tak na pobavení, co všechno se může kolem fretek zažít :) . U Jan jsme přespaly, prokecaly půlku noci, omrkly všechny fretky a ráno jsme zase vyjely na úplný východ :) . 

Vydaly jsme se na východ do Ilketshall, kousek od Bobbie, kde jsem byla loni, Bobbie bohužel nebyla k dispozici a tak jsme jen jely kolem.. Do Ilketshall jsme jely za Leou a dovézly jí druhého chlupáče od Evy, já se tam chvíli zasekla, protože Lea má Specterovu ségru - Magic :) . Úžasná, hyperaktivní krasavice :) . Očividně sem se jí líbila, ale mazlit se jí nechtělo :) . Bohužel Lee jsem skoro nerozumněla, přišlo mi, že mluví skrz zuby, prý je to přízvuk nějaké konkrétní lokality (asi jako u nás přízvuk Moraváků apod. jen s tím rozdílem, že jsem měla co dělat, abych rozeznala alespoň nějaké slovo.. fakt šílené), ale nevím, s Bobbie jsem takový problém neměla a to od sebe nebydlí tak daleko..

No , k Lee jsme dorazily už za tmy a tak jsme se dlouho nezdržovaly a vydaly se na cestu na severo-západ do Doncasteru :) . To, na co jsem se nejvíce těšila :) . Konečně za Tinou a mými chlupáči :) . Přespaly jsme v autě a po obědě se vydaly za Tinou :) . U Tiny jsme poznaly i jejího manžela a celý zvěřinec :) . Ta už měla na mé představy normální stavy zvířat :) . Viděla a pomuchlovala jsem si i rodiče - Borise s Matyldou, mrkla na freťule na ferreting, Hayley a Atom naprosto dokonalí.. jen tedy měli narostlé drápy a jak se pořád někam sápali, pěkně mě seškrábali, než se nám povedlo udělat pár fotek :) . Pak jsme nechali fretky u nich doma a jeli jsme společně na ukázku ferretingu. 

Shodou okolností bylo zrovna krásně, v sezóně, a lidi už tam před námi byli, takže jsme asi po 3-4 léčkách lov vzdali, ale i tak , bylo fajn vidět, jak vše probíhá, kudy a kam to až fretka proleze.. pro představu a schopnost následné realizace naprosto dostačující :) . Samozřejmě to celé s podrobným výkladem :) . 

Pobraly jsme chlupáče , rozloučily se a vydaly se opět na cestu.

Bohužel na Peak District už nezbyl čas a tak jsme raději jely na noc zpět na jih do Doveru, přespaly tam a ráno šly ještě mrknout na hrad :) . 

Zpáteční cesta byla bez problémů, v Calais jsme šly ještě na chvíli k vodě a posbíraly si pár mušlí, šutrů atd. ;) .

Pak už jsme jen jely a jely :) . Možná jsem na něco zapomněla, možná ne.. cestou jsme si chvílemi lezly na nervy, chvílemi byla sranda.. hold jsme spolu byly non-stop :) . 

Po příjezdu do Čech jsme Evu s chlupáčema vyhodily v Plzni a jely jsme ještě vyhodit nás :) . Hayley a Atom šli hned do sprchy, zvládli to bez větších scén :) . Hayley byla prvně ta vyjukanější, Atom byl hned takový od rány. Oba se ale rychle rozkoukali, Atoma jsem si ze své blbosti rozdivočila tak, že šel asi týden po nohách :) , ale vyříkali jsme si to a dneska už je to cukrouš :) . Do bot tedy leze, ale neštípne :) .

 

Co se Finska týče, jedná se o takovou tajnou a netajnou záležitost :) . Přátelé vědí, sem jsem to však ještě nenapsala.. dobu jsem se potýkala s tím, že bych se chtěla dostat mezi rozhodčí.. díky dobrým mezinárodním vztahům se mi tato možnost naskytla a já jsem jela na své první školení :) . Můžu říct jednoznačně, že jsem naprosto nadšená.. proti tomuto způsobu posuzování jsem nenašla jedinou výtku, přišlo mi to naprosto přirozené, logické a hlavně férové :) . Nadšená jsem i z tamních fretkařů, je vidět, že většina fretkařů je skutečně na stejné vlně :) . Přespávala jsem u Emeliiny, která mi poskytla servis s ochutnávkou typických finských pokrmů , dokonce jsem byla poctěna a propíchnuta několika akupunkturními jehlami.. neuvěřitelné, co to dokáže s člověkem udělat :) . Ve Finsku mají také úžasnou zmrzlinu! Bohužel jsem nepřišla na to, jak ji dovézt :( . Byl to pro mě jeden z nejlepších výletů, přesto, že jsem moc z toho Finska neviděla.. Ale tak příště ;)

Tady vidíte oboustrannou lásku na první pomazlení :) . Prý jsem první, ke komu se takhle měla :)

 

Už jsem zase nějaká unavená, ale tak abych tu sepsala ještě tu Bratislavu :) .

Z výstavy se umístili pouze Speedy a Specter. Speedy s nádherným prvním místem v kategorii nekastrovaná samice, Specter s druhým místem v kategorii nekastrovaný samec :) .  

Specter se posilňuje před posuzováním :)

Dále Speedy vyhrála speciální cenu - nejmenší fretka výstavy a v olympiádě 3. místo ve slalomu v čase 21 sec. Dále v olympiádě Arya zabodovala v disciplínách panáčkování - 1. místo (svůj rekord z loňska však nepřekonala), válení sudů (17 sudů za minutu) -1. místo, rychlostní dráha (průlez trubkou) - 2. místo a agility taktéž - 2.místo. Dále překvapila Hayley, se kterou jsem vůbec netrénovala .  Hayley vyhrála v disciplíně agility - 1. místo, rychlostní dráha - 1. místo, slalom - 2. místo a válení sudů - 2. místo (15 sudů za minutu). Děvčata si tímto výkonem vysloužila i celkové vítězství na olympiádě a to 3. místo Arya a 2. místo Hayley. Aby toho nebylo málo, první místo si vybral Ivetčin Flynn, Julčin Lojzík zase vyhrál v seniorech , pusince a baštění okurky :) . 

Arya před jednou z disciplín, jako na potvoru , se zrovna chtěla najíst..

Hayley se naparuje ve výstavním postoji :)

 

Česká výprava tedy byla velmi úspěšná :) . Samozřejmě abych nezapomněla na speciální cenu - nejlepší kousanec výstavy, který včetně diskvalifikace obdržela Patience. Chuděra se hodně bála, kousla posuzovatelku, když jí nechtěla nechat utéct a schovala se nám v zákulisí, olympiádou jsem jí už tedy netrápila, do večera se mnou nemluvila, ráno už ale byla zase v pohodě, uvidíme, jestli zabrala léčba šokem a jestli v Plzni už bude za frajerku.. Ale tedy do Plzně jedeme pozítří a nevím, nevím.. Asi by to chtělo větší pauzu.. no uvidíme, třeba překvapí :) . 

Tlačil nás čas a tudíž chovnost zatím máme pouze u Atoma a Aryy, u které jsem vysmlouvala vyjímku na jeden zkušební vrh, sice se obávám, že se ve vrhu stejně zoubek ukáže, ale i kdyby to měl být jen tento jeden jediný vrh, stále půjde o kvalitní mláďata s předpokladem dlouhověkosti a pevného zdraví :) . Myslím, že to za ten pokus stojí :) . Aryu bych ráda nakryla Atomem, ale uvidíme, jak vyjdou říje.. Zbytek nám doposoudí v sobotu v Plzni. 

Česká výprava - poháry na kleci :) , tašky s kokardama se nevešly všechny :)

 

Krom těchto akcí jsme se také historicky poprvé účastnili pochodu pro zákaz kožešinových farem. Přidala se větší část naší pražské skupinky i s chlupáči. Za nás šel Specter s Aryou. Oba to zvládli v klokance :) . 

 

Jak budeme mít Plzeň za sebou, napíšu sem opět co se událo a konečně vyvěsím plánované vrhy :) . Držte palce :) . Kdo chce nechť se na nás příjde podívat :) . Budeme se těšit ;) .