Plzeň, Finsko, Maďarsko - naše historicky první BIS, plánované vrhy 2016 - máme nakryto! :)

27.01.2016 15:24

Jako vždy trochu se zpožděním :) , ale hlásím, co se událo za poslední měsíce :) .

 

První byla Výstava fretek v Plzni 2015, Patience jsme zase museli vynechat, Atom se bohužel neumístil, nicméně zbytek zabodoval :) .

Hayley 3. místo, junior samice - barva sable, Arya 1. místo , samice nekastrovaná - barva sable a celkové 3. místo v kategorii Samice nekastrovaná a Specter se samozřejmě nenechal zahanbit a vyhrál 2.místo v kategorii Samec nekastrovaný - barva sable a celkové 2.místo v kategorii Samec nekastrovaný. Olympiáda se nakonec nekonala, takže žádné nové úspěchy ani neúspěchy v tomto ohledu nemáme.

 

Na výstavě jsme dořešili i chovnosti, tedy jediná, kdo stále není uchovněn je Patience, kterou prozatím vzdávám s výstavami, cizí lidi bohužel stále toleruje jen v dohledu, ale sahat na ní, to nee.. Vidím u ní zlepšení, ale chodí k nám stále ti samí lidé, tak je možné, že si zvyká jen na ně.. 

 

Přes Vánoce se nic zvláštního nedělo, v lednu jsem byla opět na školení ve Finsku, tentokrát pod Heleri, další školení bohužel budu muset odložit, je pro mě z finančního hlediska nevýhodné, protože se o školení zvedl zájem a tak bych na příští výstavě měla v rukou jen nepatrnou část fretek a přecejen letenka není zadarmo a v tomto případě bych měla i komplikovanější dopravu a ubytování , nebude tam ani Emeliina, protože má ten víkend školu a na druhou výstavu nemohu.. tak si počkám na příští :) .  

 

Nicméně na této jsem pobrala spoustu nových informací, ani ne tak o posuzování fretek, to si už spíše jen utvrzuji, že bych je posuzovala stejně, ale spíše z hlediska nápadů a realizace budoucích výstav. Premiéra Fantastic Ferret vyšla na výbornou a jsem ráda, že jsem mohla být její součástí :) .  Mimo jiné se mi dostal do rukou bráška od Patience, to samé v bledě modrém, rozdíl byl v tom, že rozhodčí věděli, jak s vyděšeným tchořem manipulovat, ale hold jsou tam drobek častější než u nás :) . Nicméně musím říct, že Patience vypadá, že je v lepší kondici, co se kvality srsti týče, nasvalení a stavění jsou oba perfektně :) . 

 

Pokud neklapne dříve jiná výstava (bohužel o žádné nevím :( ) , tak se do Finska dostanu až v červnu na Tammerferret, kde prvně ozkouším na ostro své znalosti :) . Už teď jsem z toho nervózní :) .

 

Protože se mi Finsko opět krylo s akcí "tady", tentokrát jsme to vymyslely a chlupáče jsem v den odletu vyslala s kamarády na výstavu do Budapeště :) . Arya už byla tou dobou v říji, Speedy do říje přicházela a Patience bych samotnou neposlala.. a tak jsem vyslala Spectera, Hayley a Atoma :) . Jaké bylo mé překvapení, když mi po vyhlášení na Fantastic Ferret volala Terka z Budapeště a hlásila úspěchy našich chlupáčů :) . Atom i Hayley se, jako správní sourozenci i přes Maďarskou konkurenci, umístili každý na 2. místě v kategorii Junior dark sable male a Hayley samozřejmě Junior dark sable female :) a dále se vyplnila jedna z mých tužeb a Specter vyhrál nádherné 1. místo v kategorii Dark sable male (dospělí), dále vyhrál 1. místo celkově ze všech kategorií dospělých nekastrovaných samců a co jsem už ani nedoufala, vyhrál dokonce Best in Show ! A já u toho nebyla.. 

To si člověk nevybere, posledně jsem raději jela do Plzně a nakonec byla ve Finsku i Marianne (z Dánska - chovatelka Patience) a Patry (ze Španělska - vezla jsem jí Specterova bráchu M.J.).. ale v dnešním virtuálním světě, kdy se každý účastní všeho a v reálu ho pak nevidíme, mě nenapadlo, že by to mohly myslet vážně.. ale zase moje blbost, že jsem se nezeptala :) . No , chtěla jsem tím jen říct, že nikdy nevím, co se kde bude dít, kdyby to člověk věděl dopředu, připravil by se na to, ale zase by to nebylo potom tak úžasné překvapení :) . 

 

Specterovi strhli pouze 0,5 bodu za špatně ostříhané drápky, Hayley také drápky + uši a Atom to samé, jen ještě za barvu v masce (nedolínaný).

 

O fotku se Specterem jsem se snažila, nicméně prý si o tom myslí své a jediná, kde není rozmazaný on , vypadá takto : 

Nakonec jsem pod špatným světlem vytvořila 2 videa, aby mi lidé věřili, že ten večer skutečně odmítal pózovat :) .

Jedno jsem zveřejnila na svém FB profilu, druhé jsem si raději nechala pro sebe, protože se mu na něm podařilo rozbít sošku BIS a nerada bych, aby si to někdo vzal osobně, ale však je nám všem asi jasné, že chlupáčům je úplně jedno, jestli a co vyhráli ;) . 

 

S návratem z Budapeště u nás na plno propukly říje a tak máme veselo :) . Atom si krátce po příjezdu za odměnu nakryl Aryu (Specter si bude muset ještě počkat :) ), která vypadala, že půjde do říje už od Nového roku, nicméně napínala mě stejně, jako tenkrát Shellynka :) . Krytí probíhalo od 20.1.2016, protože Atomovi dobu trvalo, než se mu podařilo Aryu držet tak, aby to bylo výhodné pro oba, nechala jsem je spolu až do soboty 23.1., kdy jsem viděla, že Arye říje už skutečně ustupuje a při troše štěstí se povedlo :) . Miminka očekáváme 2.-5.3.2016 (+/- 2 dny). Rezervace - ZATÍM BEZ ZÁLOH! - přijímáme. Miminka půjdou pouze na mazlíčky, budou to mít uvedeno i v rodokmenech. Na BARFování jsem názor nezměnila, proto prosím budoucí páníčky, aby brali v ohledu skutečnost, že miminka na granulky zvykat nebudu, tudíž s největší pravděpodobností budete muset i Vy být alespoň ze začátku na BARFu. Nemusíte se však ničeho bát, se vším poradím a pomohu :)  .

 

Budoucí návštěvy zase prosím o pochopení, před kontaktem s Aryou nebo případně do budoucna i s miminky, budu vyžadovat, abyste si umyli ruce. Nepříjde mi to nijak nelogické, ale abyste to nebrali, že si o Vás kdo ví co myslím.. :) , mýt se budeme všichni a to z jednoduchého důvodu - aby se minimalizovalo riziko přenosu , zejména vnějších parazitů :) . 

 

Abych nezapomněla. Během února (nejspíš na Valentýna) se nám vrátí Tobias Shelly´s Ferrets, zda-li na stálo a budeme hledat nové páníčky, se ještě úplně neví, panička se stěhuje do zahraničí a zatím to bohužel vypadá, že si tam chlupáče vzít nemůže. Tobias je kastrovaný, čipovaný, champagne, standard, nar. 2013 po Lily a Cipískovi. Pokud nebude žádný problém, ráda bych ho vzala na únorovou Mezinárodní výstavu fretek v Praze, která se bude konat 27.2. (podrobnosti viz. odkaz). 

Tam byste si mohli Tobiase i zbytek naší bandy prohlédnout :) . Na výstavu plánuji vzít určitě kluky a z holek uvidíme dle říjí, Arya bude mít už krátce před termínem a zůstane doma

 

Budeme se těšit na budoucí zájemce (za současné jsme velice rádi ;) ) a držte nám palce, ať jde i na dále vše tak krásně hladce :)