S miminky o miminkách

28.06.2013 21:06

Už se nám to pomalu blíží, kluci i holky rostou jako z vody, páníčci už se na ně těší, jen mě je čím dál více smutno, že si žádné mimčo nenechám. Naštěstí si přivezu jiné, tedy snad :) . Zamluvené jsem ho měla už od loňska, jenže samička měla falešku, takže nebudu mít nakonec miminko od totožného páru, ale chovatel má ještě další vrh, který má termín teď 2.7. , takže pokud to nebude zase faleška a proběhne vše bez komplikací, někdy v září/říjnu bych si mohla jet pro černotchořovitou slečnu :) .

 

Pro zvědavce, aby se neřeklo, zveřejním i původ - jedná se o CHS Mennydörgő z Maďarska (Budapešť), původně jsem chtěla miminko po Csepke (do té jsem se úplně zamilovala) , ale bohužel to nevyšlo, tak čekám na mimča od Cimet a Faluna , rozdíl je v tom, že Cimet není "jen" polotchoř, ale je z 1/4 tchoř sibiřský (Mustela eversmannii), což se může odrazit na potomcích - tedy téměř rezavá barva . 

- takto vypadá tchoř sibiřský v přirozené formě , stejně jako norek jsou oba takříkajíc "zrzouni"

Maminka - Cimet - je z 1/4 sibiřák , z 1/4 klasický tchoř (Mustela putorius) a z 1/2 fretka (Mustela putorius furo)

Taťka - Falun - 40% tchoř + 60 % fretka

 

- já mám tak i tak jasno, chci černotchořovitou slečnu :)

 

Ještě uvidíme, jestli dojde k druhému pokusu u Csepke, ale zatím těžko říct. 

 

Navíc už jsem napnutá jak kšandy, tak i kdyby nakonec byla nakrytá i Csepke, možná už stejně nevydržím :)

 

Ale abych přestala mluvit jen o tom, co ještě ani není jisté - freťátka jak se patří o sobě dávají znát, bohužel přišli i na zkratku z klece, takže je dost často potkám na chodbě i v době, kdy mají být v kleci , naštěstí jsou dostatečně rozumní, aby před kýmkoli krom mě hnedka vzali roha, takže na ně ještě nikdo nešlápnul :) . Poctivě chodí na záchodek a všichni bez výjimky milují kuřecí srdíčka a lososový olej :) . Kousání na mě zatím zkoušela jen naše čokoládka, ale velmi rychle pochopila, že tudy cesta nevede :) a spokojila se s kousáním do sourozenců :)

Abych ukázala, jak teď vypadáme :) (fotky z 6.týdne, teď už jsou všechny víceméně v pohybu ) :

- kluci tchoříci - jeden půjde do Prahy (ten nahoře) a druhý do Oslavan u Brna (ten vespod)

 

- slečna nejsvětlejší a nejtmavší - společně pošupou k paničce do Olomouce :)

 

- tak a nakonec naše slečny - vlevo nahoře "Black roan mitt" , vpravo dole je hůře vidět , po konzultaci jsme dospěli k názoru že se jedná buďto o "light chocolate" nebo skořici :) . Jedna půjde do Proseče pod Ještědem a druhá do Prahy :)

- na obrázku níže je tato slečna ještě jednou samostatně, aby byla lépe vidět (nahoře foceno s bleskem a při kontrastu je světlejší

než v reálu) :)

 

Pro páníčky i zvědavce máme fotogalerii ZDE , páníčky jsem už všechny pozvala, těm , kteří se chtějí také mrknout nebráním, bohužel se mi při nahrávání více fotek Rajče i Facebook ukázali jako nespolehliví, takže jsem musela sáhnout do vlastních zdrojů, fotky i videa se zde dají prohlédnout i stáhnout, avšak je třeba se přihlásit a musím Vám to potvrdit , stačí napsat SMS , e-mail či vzkaz tady na Našich stránkách s Vaším e-mailem, přes který se chcete připojit a já už Vám to potvrdím :)