Shrnutí roku 2018

02.01.2019 10:18

Jak už je to poslední roky klasikou, opět jsem během roku nestíhala psát průběžné zprávy (na FB to jde lépe).

Rok 2018 byl pro naší smečku bohužel velmi tragický. Loňský příspěvek jsem zakončila koncem ledna a úmrtím Hayley a jednoho z potomků - Benjiho.

2.ročník Furry Snakes proběhl hladce, dokonce předčil má očekávání, 

nicméně krátce na to nás doběhla další smůla.. 24.3. Lily utekla z klece, když byli puštění tchoři a asi opět provokovala, bohužel jsem u toho nebyla, takže výsledkem byl potrhaný krk, záda, s tím spojené mnohočetné pohmožděniny, vyražené špičáky a bohužel i zlomená lopatka.. Lily strávila noc s námi v nemocnici, bohužel jsme boj prohráli.

 

9.4.když už to začalo vypadat, že přejdeme k radostnějším novinkám, Raisa dostala pyometru, v den zjištění výtoku jsme udělali sono, večer měla jít na kastraci.. zákroku se bohužel nedočkala..

16.5. byla první radostná zpráva - narodila miminka Patience a Spockovi - 2 holky a 2 kluci

 

10.6. mi z Finska dovezli vnučku po Arye a Atomovi, dcerku Kozlíka - Electric

11.6. - den na to, co jsem si dovezla Electric, jsem našla doma jedno z miminek (holčičku) bez hlavy.. po bližším ohledání jsme objevili příčinu v pelíšku, Patience se do něj snažila zahrabat a vytahala tím nitě, do kterých se miminka zamotala, jednu slečnu to stálo život, Spikey přišel o nožičku, zbytek měl naštěstí jen jizvičky po škrcení. Pelíšek letěl do koše, příště snad zkusím nějakou slámu.. Prťatům tou dobou byly cca 3 týdny.

 

 23.11.2018 během odpoledne, ve věku cca 8,5 let odešla Kuky, na jaře jsme zjistili, že má špatné ledviny a že je to jen otázka času.. cca od dubna/května už jsem jí neviděla si vůbec hrát, tak bylo jasné, že je to jen otázka času, ale stejně jsem pořád doufala.. 

 

9.12.2018 přišel pro mě asi největší šok z celého roku. Ten den jsem byla pohřbívat Kuky, když jsem se vrátila domů, pomazlit se s chlupáči, našla jsem ležícího Spectera.. Teprve dnes jsem získala výsledky z pitvy a proto až nyní zveřejňuji..:"Laboratorním vyšetřením byl zjištěn chronický zánět žlučovodů a žlučového měchýře, degenerace ledvin, erozivní gastritida, abscedující zánět podkoží, anemie a vyhublost. "

 

15.12.2018 proběhla speciální výstava - Xmas Furry Snakes na které jsme nechali uchovnit Electric - velmi vhodná k chovu a ještě jednou Spocka - taktéž velmi vhodný k chovu, zároveň jsme nechali uchovnit Yggdrasila, potomka po Patience a Spockovi - taktéž velmi vhodný k chovu, kterého bych ráda využila v letošních plánech, pokud se na všechno nevykašlu po tom všem.. každopádně nás teď čeká řada kontrolních testů než se do něčeho vůbec pustíme.. 

 

Včera - 1.1.2019 umřel Larry, ve věku cca 6,5 let, měl nádorky a cysty všude možně, byla to stejně jako u Kuky otázka času.. První krizi jsme měli v létě, kdy jsem uvažovala nad euthanasií, nakonec jsme se to rozhodli zkusit ještě chvíli a Larry se úplně zázračně sebral.. teď nás to doběhlo podruhé, zkusili jsme opět počkat a bohužel už to nevyšlo.. 

 

V pátek nás čeká kompletní vyšetření Atoma, kterému se zase vrátili divné bobky, posledně zabrala ATB, ale rádi bychom zjistili příčinu, tak snad to nebude nic vážného..

 

Tak snad bude tenhle rok šťastnější, ikdyž jsme také nevyšlápli hezky.. krásný nový rok všem :)