Vánoce, listopadové výstavy, reportáž v TV a další dobré i horší zprávy

31.12.2014 14:04

Vánoce už jsou zase za námi a protože se kvapem blíží nový rok , musím Vám sem ještě shrnout poslední události :) .

 

Začnu výstavou 15.11.2014 v Praze

Jak jsem v předchozím příspěvku zmínila, opět jsme se zapojili do pomoci s organizací výstavy, tentokrát jsem měla pocit, že toho tolik není, ale nakonec to pro mě bylo ještě daleko náročnější než posledně. 

Den před výstavou se dělali velké přípravy, měli jsme se odpoledne sejít a jít pomoci se sálem. Než k tomu stihlo dojít, dostala se ke mě prosba, že potřebujeme někoho anglicky mluvícího, aby se postaral o rozhodčí. Ikdyž to celé bylo ve zmatku, ráda jsem se toho ujala, poznat Alenu s Annou bylo velmi příjemné, problém byl v tom, že chtěli vidět Prahu a já do památek moc fanda nejsem a moc bych jim k tomu ani neřekla, povedlo se mi naštěstí ukecat mého přítele a ten přispěchal na pomoc :) . 

Rozhodně nemohu říct, že bych se nudila, prošli jsme celé centrum, viděli snad vše podstatné kromě Pražského hradu, který jsme už nestihli, rozhodčí měli samozřejmě i potřebu pokoupit něco z cesty, takže jsme strávili i dobu v obchoďáku, také jsme dobu mrzli u Vltavy, když potřebovali jít krmit labutě :D . Ale byla sranda a myslím, že nemohou říct, že by nic neviděli :) . Přítel ke každé památce dodal pár zajímavostí o kterých jsem neměla tušení ani já, nakonec jsme si na Smíchově došli na večeři a konečně se vydali směr sál. Resp. nejprve s holkama na hotel, s tím vším alkoholem , pak až jsme se vydali k sálu :) . 

Když jsme konečně dorazili, mohlo být min 8 hodin večer (myslím, že spíš už víc, ale nechci kecat), sál už byl přestavěn a pomocníci už začali odcházet, vylepili jsme ještě pár plakátů, udělali vysačky, orazítkovali výsledkové listiny a pomalu jsme zase jeli domů. Domu jsme dorazili kolem půlnoci , ráno jsem musela brzy vstávat.

Vše jsem zvládala tak tak na čas,když v tom, aby se něco nesemlelo - prostě mi nechtělo nastartovat auto , protože se mi to před pár dny, kdy jsem jela pro potvrzení na veterinu stalo taky, bylo mi jasné, že to nebude jen tak, volala jsem hned Yasmin, jak to se mnou vypadá, naštěstí už dorazila Janička z Majestiku, tak pro mě ochotně vyslala odvoz :) . Tímto ještě jednou moc děkuju ;) .

No a k samotné výstavě , jel jen Specter s Aryou a oba mi udělali velkou radost :) .  Specter měl sice v první chvíli pokus o panický útěk, když Štěpánka začala mluvit do mikrofonu (byli jsme poměrně blízko reproduktoru), musela jsem ho vzít ven, když se uklidnil, už si mikrofonu nevšímal, ale musel jít i s Aryou do přepravky, protože mi ve volném čase začali rozebírat klec :) . Odpoledne jsem chvíli Aleně dělala zapisovatelku , mezitím zrovna byla na řadě Arya. Oba vyhráli 1.místo v barvě sable , Specter následně i 2. místo v celkové kategorii Samec junior, Arya bohužel na stupínek o kousek nedosáhla, bodově sice ano, ale rozhodčí vybírali jednu fretku z 5ti, každá jiné barvy a 3. místo mohla získat jen jedna.. i tak mám ale radost :)  . Arya ještě ve volném čase zašla na olympiádu a povedlo se jí vyhrát 1.místo v koulení míčem :) . Spectera jsem tam netahala, už takhle na něj bylo hrozně hlučno. Krom toho na výstavu dorazila i Maruška se Sheldonem a víte co? Sheldon vyhrál co mohl :) . Vyhrál 1.místo v barvě Brown a 1.místo v hlavní kategorii Samec kastrovaný . Tato výprava pro nás tedy byla velmi velmi úspěšná :)

Arya se svými úspěchy :)

Specter se svými úspěchy, bez stužky a diplomu za 1.místo v barvě (diplom teprve dorazí), omlouvám se za kvalitu, ale je jediná, kde mi neutekl ze záběru :)

A s úplně největším úspěchem Sheldon Shelly´s Ferrets :) 

 

To by bylo asi tak k té pražské výstavě :)

 

Olympiáda + klubová výstava fretek v Bratislavě 29.11.2014

Do Bratislavy jsem jela nakonec jen s Ivet a samozřejmě i s chlupáčema, z našich s Aryou a Specterem a Ivet vezla Flynna a Emily.

Tam asi není co na popisování, olympiáda byla průběžně během posuzování , zúčastnili jsme se tentokrát úplně všeho, dokonce i pusinkování - Specter mě vydržel "líbat" až nečekaně dlouho, od té doby dostávám pusinky denně :) . Arya dává raději štípavé :) . Co se týče dalších disciplín, vše více - méně stále při starém :) . Z trubky nechtěl vylézt ani jeden, z agility dráhy taktéž , resp. tam prostě čuchali a čuchali a rozhodně toho moc nenachodili :) . Okurka a mlíčko taktéž.. Šikovní ale byli ve válení sudů a také ve slalomu, kde Specter vyhrál 2.místo a v panáčkování, kde Arya vyhrála 2.místo :) . Během celé této akce se kolem nás tak divně motali z televize, protože Specter se krásně přežral a poblil půlku stolu, jsem opravdu vděčná, že to vystříhli ze záběru :) . Pak jsem se tak bála, aby na mě nehodil šavli, že když jsem byla požádána o rozhovor, vzala jsem si do ruky raději Aryu a tak Specter nakonec v reportáži vůbec není vidět :) . 

Co se týče výstavy, Specter vyhrál 3. místo v kategorii Junior samec, Arya se neumístila. 

Co se týče uchovnění, Specter byl uchovněn jako velmi vhodný k chovu, Arya zatím uchovněná není, v lednu jdeme na veterinu a dle výsledků se uvidí, zda-li půjde v únoru do Brna na uchovnění nebo s ní chovat vůbec nebudeme. Problém má v jednom zoubku navíc, který roste ale tak blbě, že i pokud je to stálý chrup, bude muset ven, no uvidíme, co nám řeknou u pana doktora.

U obou nám byla vyčtena málo výrazná maska a údajně příliš krátké a tenké nohy (což mi příjde jako pěkná kravina a v Praze mi na to nic neřekli, ale budiž).

Fotky moc nejsou, ale přikládám  VIDEO s reportáží ( u videa jsou popisky, po kliknutí na příslušné časy nás uvidíte - pokud nechcete shlédnout video celé)

 

No a abych se dostala ke všeobecnému a tedy našim prvním zdravotním problémům. Nevím, čím přesně se to způsobilo, ale projevila se u nás jakási vlna (no přecejen žijí spolu, tak není divu, že by se jich nastydlo víc). Nejprve to byla Kuky, během jednoho týdne začala hrozně hubnout, z 1000 g zhubla k 7.12. na 750 g . U veterináře zjištěn zánět v oblasti močových cest - nejspíš právě močák, dostala na 10 dní antibiotika a nic víc naštěstí potřeba nebylo. Kuky byla po dobrání antibiotik prohlášena za zdravou a dnes je téměř na původní váze (950 g) a hnedka jsme zase letěli s Cipískem.. asi i jak jsem se motala kolem Kuky, tak jsem ostatní tak moc nesledovala.. 

 

Cipísek se začal chovat dost divně a to mě naštěstí upozornilo, normálně jedl, kadil, ale když se šel napít, třeba si jen 2x lízl z napaječky a začal se dávit, obdobný problém byl s pitím z misky , zkoušeli jsme i kupovanou vodu a stále ten samý problém.. nejhorší bylo to, že obdobný problém měl se vším vodnatým - okurka, paprika.. Cipísek zhubl na rovných 1000 g (nikdy neměl méně jak 1200 g ) nebyla jsem schopná do něj nenásilnou cestou nacpat tekutiny, dehydratace už byla patrná i samotným pohledem tak jsem pana doktora poprosila, ať mi ho trošku zavodní a píchnou i nějakou výživu a Cipíska jsme objednali na ráno na celkové vyšetření, sebrala jsem moč i trus a čekala na výsledky. Krom známek dehydratace se ale na nic nepřišlo, jen našli malinko proteinu a krve v moči, nicméně bez leukocytů, proto odhadem vyvodili, že by mohlo jít o začínající zánět, dostal na 4 dny loxicom a pak jsme měli zase přijít na kontrolu. Cipísek celkově zhubl cca na 820 g (netušila jsem, že taková váha je vůbec slučitelná se životem..) Při braní tohoto léku se Cipísek nepatrně zlepšil, váhově ne moc, drží se kolem 860g ještě dnes, ale už zvládne pojmout větší množství tekutin, má chuť i na sušené kuřecí i na Calopetku, kterou mi také odmítal (nechtěl ani Gimpetku, po všem se dávil, krom granulí a sušeného masa).. antibiotika mu byla prodloužena do soboty a v pondělí jsme šli na kontrolu, jak se antibiotika přerušila, opět se začal trochu dávit a vahou rozhodně nestoupá, takže teď máme ATB do pátku 2.1. kdy jdeme opět na kontrolu a nejspíš nás pošlou ještě za dalším veterinářem na konzultaci..

 

Doufám, že se to vyřeší, momentálně to vypadá tak, že Cipískovi prášky dávám stříkačkou smíchané s vodou a hlídám přesnou gramáž, kolik sní, kolik vypije, ať mám přesnější odhad.. Zkoušeli jsme dávat i rekonvalescentní paštiku (nebo jak to nazvat) od Hillsu a to mi nebaštil vůbec nikdo, ani ti zdraví, tak fakt nevím.. chování už má normální, jen ho mám odděleného od ostatních, aby mi ho nerozmáčkli, Larry by si s ním furt hrál , ale když má přes 1600 g, tak se mi moc nelíbí, když mi skáče po Cipískovi, nehledě na to,že Cipísek z toho teď také odvázaný moc není..

 

V roce 2015 plánujeme výstavu v Brně, nový přírůstek a pokud bude štěstí, jeden vrh. Hlavně začneme Aryiným zoubkem a Cipískovým zdravím a snad také oslavíme Kukyniny 5.narozeniny :) ..

 

No a tím bych asi uzavřela dnešní povídání.

Všem přeji co nejlepší vstup do nového roku 2015 a snad se i pro nás stane tento rok lepším než ten uplynulý.