Info za uplynulý půlrok

29.06.2014 14:02

Tak, už by asi bylo na čase dopsat poslední novinky.

Bohužel nás krom pěkných věcí potkala také tragédie - resp. úmrtí . A tím asi začnu jinak stejně neodvedu myšlenky.. dne 19.5.2014 ve věku pouhých 10 měsíců a 2 týdnů skonala náhlou smrtí naše Shellynka. Doteď se z toho zotavuji a asi ještě chvíli zotavovat budu. Podrobnosti o jejím úmrtí , výsledky pitvy atd. jsem připsala do jejího památečního profilu ZDE .

 

Shellynka nám všem velmi chybí, udělala si velké místo v našich srdcích, které teď zeje prázdnotou. Svíček jsme pro ni my i naši kamarádi zapálili spousty, pokud chcete Shellynce přisvítit na cestu, budeme rádi, nicméně věříme, že už cestu našla a hraje si s naším Rikouškem :)

 

Abych se dostala k lepším zprávám - resp. nejsou to ani tak dobré zprávy jako výčet událostí, nicméně žádná tragédie se během nich nestala, proto "dobré zprávy" :) .

 

V lednu jsem byla se Shellynkou , Pavlínou z ŽoFi Ferrets a s Aničkou z A Ray of Sunshine na výstavě v Budapešti, bohužel jsem tentokrát nejeli s Ivet, ale i tak se nám to líbilo, viděli jsme se s Imrem, Shellynku mi málem nechtěl vrátit :) a protože Shelly začala říje hned 5.1., kdy byla ještě příliš mladá, pustili jsme na ní vasektomovaného samce, který sice nezapůsobil, ale protože se projevili tchoří geny, do měsíce říje sama odezněla - v tuto chvíli mi bylo jasné, že tchoře v genech potřebujeme . Ale abych neokecávala zase vše okolo :) . K výstavě - jak už jsem zmínila říji - byl to najednou hrozný problém, odmítli mi Shellynku vpustit na výstavu a musela být zavřená v samostatné místnosti - prý aby nebouřila samce - protože mi místnost stále zamykali, nakonec jsem si vzala Shellynku na klín a zůstali jsme spolu na chodbě, Imremu jsem ukázala potenciální ženichy a zdál se být spokojený :) . Shellynku jsme nakonec protáhli na posouzení zadem, aby náhodou neprošla kolem nějakého samce ;) , bohužel si jí před tím vzal Imre s jednou známou trochu do parády a při česání jí vytrhli trochu chlupů a zůstalo jí vylysané místečko na zadku :) . Shellynka byla posouzena a získala 117,5 bodu ze 120 možných , strhli ji za barvu a za vyškubané místo :) . Vzhledem ke konkurenci místních tchořovitých samiček bohužel na stupínek nedosáhla, mě to ani tak netrápilo, měla jsem celé té komedie tak pokrk, že už mi bylo všechno jedno - ale kdybyste viděli Imreho - nešlo o to, že nevyhrála, ale nakonec se vyhlašovalo Best in show - a vyhrál ho samec se 116 body :D . Byla docela sranda pozorovat, jak se vzteká, bylo to až dojemné :) . Samozřejmě výstavy jsou hodně o názoru a především Best in show je velmi subjektivně vybíraná fretka ze všech umístěných :) . Ale bylo to od něj milé :) . No díky Imremu jsem si ještě potykala s Gabrielou Hessovou (Německá rozhodčí) , pochybuju, že si mě bude pamatovat, ale kdo ví , třeba se mi to jednou bude hodit :) .

 

Po výstavě jsem jeli i s holkama řešit k Imremu Shellyinu říji - tentokrát neměl žádného překladatele a domluva byla opravdu šílená, když nevěděl slovo, poprosil jak se řekne německy a když jsme mu to řekli, stejně nevěděl :D . Prosím Vás, neberte to jako neuctivost vůči němu, moc si ho vážím a mám ho ráda :) , jen je občas jako komická postava z románů :) . Abych vysvětlila - na výstavě jsme se domluvili, že nechá Shelly pár dní s vasektomovaným samcem a pak mi ji do Prahy doveze - jenže najednou mi neuměl říct, jestli mi jí přiveze nebo ne a já dostala upřímně strach, že si jí ještě nechá a to bych vážně nerada :) . Takže jsme je nechali jednou spojit a pak už bylo strašně pozdě a všechny jsme už měli hlad, tak jsme jeli zpátky na hotel, abychom se vyspali a ráno jsme mohli jet zpátky domů :)

 

Když jsme se vrátili, jela jsem se Shelly na konzultaci k veterinářce kvůli říji, shodli jsme se, že v 6ti měsících do ní ani jedna hormony cpát nechceme a že zkusíme počkat, naštěstí se říje opravdu do 30 dnů od počátku sama ukončila a mě se ulevilo, jak mám vlastně perfektní fretku :) . Nadruhou stranu mi došla i druhá stránka věci, že lidem, kteří měli rezervovaná miminka budu muset na 90% říct, že letos už miminka nebudou a tak se také stalo.. využila jsem toho, že se Nicky mají narodit miminka a zájemcům jsem domluvila miminka tady, jen jedna paní zůstala věrná a už 2. rok má u nás rezervované mimčo a že letos už opravdu nebude. Takových lidí si velmi vážím a věřím, že je budu moci odměnit co nejlepšími mláďaty :) 

 

Další byla výstava fretek v Praze - tentokrát jsem pomáhala s organizací, takže jsem nic moc nestíhala, ale naše výsledky - získali jsme nové fretčí příznivce, jedna chtěla miminko po Shelly, nakonec po Shellyině smrti jsem jí dovezla chlapečka od Nicky, kterého momentálně hlídám :) a také jsme si odvezli rovnou 3 ocenění - uchovnění pro Larryho (stejně půjde na kastraci, ale chtěla jsem vědět, jak by si stál :) ) a pak 2. místo pro Pascala a 3. místo pro Shelly (přijeli Maďaři, takže jsem ráda, že vůbec to 3. místo měla :) , oni také jezdí všude :) )

 

Z výstavy jsem freťákům také dovezla plyšového prolézacího slona, který pak zůstal ležet na zemi, jen jednou za čas ho Shelly nebo Pascal zkoušeli zatáhnout pod gauč a tak veškerá zábava se slonem hasla :) . Takže se vracíme ke starým dobrým igelitkám a slona jsem nechala Pascalovi na občasné zametání :) , docela drahý smeták, ale lepší využití jsme zatím bohužel nenašli.. :)

 

Jinak také k tomuto roku - Kuky i Lily jsou po kastraci, obě úspěšně a bez komplikací, letos budu ještě kastrovat Larryho a asi i Cipíska, ale asi s tím počkám na podzim, až zase začnou trochu přibírat :) . Také hlídám Felixe nakonec až do září, páníčci si svůj výlet nakonec protáhli, ale nám to nevadí, Felix si na mě zvykl, takže si spolu hrajeme, jen stále nepřijímá další fretky, ale to už mu nejspíš zůstane.. Tento rok jsme také hlídali Sheldona s jeho novou kamarádkou Betty a klasickou trojku Keny, Metty a Bína :) . Teď tu mám navíc toho malého po Nicky a Teddýskovi a to už by mělo být pro letošek vše :) .

 

Také máme novou spolubydlící - také fretkařku, tak mám radost, že mám když je třeba, někoho po ruce :) .

 

A novinky do budoucna - nechte se překvapit, jen prozradím, že se naše smečka opět rozroste :)